Finančni efekt Švicarja: Federer iz desetih pridelal 600 milijonov dolarjev dobička

Neverjetna zgodba o tem, kako je Roger Federer košarico dolgoletnega pokrovitelja spreobrnil v edinstveno poslovno priložnost.

Roger Federer (Foto: Tennisworldusa.com)

Prispevek je bil prvotno objavljen TUKAJ.

Avtor: Žiga Jerman

Roger Federer se bo v športno zgodovino zapisal kot izjemen tenisač, pa tudi odličen poslovnež. Švicar sodi v elitno skupino šestih športnikov, ki so v času aktivne kariere zaslužili več kot milijardo dolarjev. V eksluzivnem klubu mu družbo delajo velikani, ko so Tiger Woods (golf), Floyd Mayweather (boks), LeBron James (košarka), Cristiano Ronaldo (nogomet) in Lionel Messi (nogomet). Federer je v 23-letni karieri s turnirskimi nagradami zaslužil “samo” 130 milijonov dolarjev, kar je manj od Novaka Đokovića (152 mio.), levji delež njegovih prihodkov pa je prišel z naslova pokroviteljev, s katerimi ima sklenjene donosne sponzorske pogodbe.

Lep zaslužek mu predstavljajo tudi pristojbine za nastope na turnirjih nižjega ranga ter druge poslovne dejavnosti, za katere je v veliki meri zaslužen tudi njegov dolgoletni agent Tony Godsick. Federerjeva poslovna uspešnost v teniškem svetu nima precedensa. Zahvaljujoč dobri poslovni žilici je štiridesetletni veteran, ki trenutno okreva po še eni operaciji kolena, že 16 let zapored najbolje plačani teniški igralec na svetu. Prav tako se redno uvršča v sam vrh najbolje plačanih športnikov na svetu, in to ne glede na rezultate na igrišču. V zadnjem letu je na primer zaslužil 90 milijonov dolarjev, čeprav je v tem času odigral samo 13 obračunov (9-4) in s turnirskimi nagradami v žep pospravil le 300 tisočakov, kar znaša 0,33 odstotka njegovih letnih prihodkov. Vse ostalo mu je prinesla tržna vrednost njegove podobe. Kako dobro se Švicar znajde v poslovnem svetu, razkriva zgodba o propadlih pogajanjih z najslavnejšim proizvajalcem športne opreme. Federerju je namreč leta 2018 potekla desetletna pogodba z Nikejem, s katerim je sodeloval vse od leta 1994. Od leta 2008 do 2018 mu je ameriški gigant izplačal 100 milijonov dolarjev, Švicar pa je za podaljšanje sodelovanja zahteval še nekoliko višji znesek.

Nike, ki je imel takrat v svojih vrstah tudi Rafaela Nadala, Sereno Williams, Marijo Šarapovo in Nicka Kyrgiosa, bi moral za ugoditev zahtevi za sponzorstvo svojih ambasadorjev nameniti več kot 10-odstotni delež celotnega prihodka, česar pa v skladu s poslovno prakso in smotrnim vodenjem ni bil pripravljen storiti. Športni gigant se je zato odločil, da tenisača prepusti trgu. Federer se je nekaj časa oziral po novih priložnostij, nato pa sklenil desetletno pogodbo z japonskim podjetjem Uniqlo v vrednosti 300 milijonov dolarjev. Njegov letni prihodek z naslova proizvajalca športne opreme je tako z desetih narasel na 30 milijonov dolarjev. A to je samo del zgodbe.

Federerjeva pogodba z Uniqlom vsebuje dva zelo pomembna člena. Prvi je ta, da ne vsebuje klavzule o upokojitvi, kar pomeni, da mu 30 milijonov na leto pripada do 46. leta starosti, ne glede na to, kdaj bo končal kariero. Drugi pa, da se dogovor nanaša samo na oblačila, ne pa tudi na športno obutev, ki je Uniqlo ne proizvaja. Federer je tako nekaj časa še igral z Nikejevimi copati, vendar za to ni prejel plačila. Kmalu zatem se je seznanil s švicarsko športno znamko On Running, kateri se je sprva pridružil kot globalni ambasador in nato še kot delničar podjetja. Upoštevajoč njegovo začetno investicijo in pristojbine za trženje je Federer postal 3-odstotni lastnik omenjene znamke. Dve leti po sklenitvi dogovora je vrednost podjetja On Running ocenjena na 10 milijard dolarjev, vrednost tenisačevega deleža pa potemtakem znaša 300 milijonov. Federer je torej od Nikeja prejemal 10 milijonov dolarjev na leto, razhod z ameriškim gigantom pa je po seriji dobrih poslovnih odločitev njegov bančni račun dolgoročno gledano oplemenitil za vrtoglavih 600 milijonov.

Vir: Žurnal